onsdag 24 augusti 2011

.Mycket mos

Har stått och kokat äpplemos av en del av våra äpplen. Är precis klar och har röjt undan allt. Det blev närmare 7 liter mos och 2 liter saft. Inte illa alls! Det värsta är att jag bara har tagit reda på en bråkdel av alla äpplen ännu. Vad ska jag göra med allt?! Det känns inte bra att bara slänga det.
Ja, ja, en dag i taget. Imorgon ska jag slänga ihop lite äpplepajer som jag kan ha i frysen och bara ta upp om vi får besök. Nu däremot ska jag ta mig en kopp te och tillbringa resten av kvällen framför tv:n.
Trevlig kväll!
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

Anneli - FixaDinBlogspot sa...

Nu fick jag nästan lite dåligt samvete, vi har ju också en trädgård full med äpplen jag borde ta hand om.

Lite mos kanske man kan få till i alla fall...

Heja vad duktig du varit!

Anneli