onsdag 10 augusti 2011

.Blöt rakt igenom

Igår var det dags för att springa kvartsmaran på KK-joggen. Jag kände mig lite halvseg och hade inte alls ngn lust att springa, men när jag väl var där så kändes det riktigt bra. Det värsta var att när vi stod och väntade på att få börja så öppnade sig himlen och det började att vräka ner både regn och hagel. Det blev värsta åskovädret och blixtrade och åskade. Jag var iskall och genomblöt redan innan loppet startade och vi fick börja med att springa i en decimeter vatten. Yiiippiiee! Kanske inte det roligaste vädret att springa i, men jag sprang på viljan och lyckades ta mig runt milen, eller 10,5 km, på 1h och 11 min. Inte helt fel inte! Jag är ganska så nöjd med mig själv. Till nästa år ska jag träna ordentligt och satsa på att få en mkt bättre tid.

När jag var klar var jag blöt rakt igenom och iskall, kändes som om det tog flera timmar innan jag blev varm igen, men jag är en ny erfarenhet rikare. Hoppas på bättre väder nästa år.

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Elin H sa...

Ja det blev minst sagt blött igår!! Men superbra kämpat!!! Kram