måndag 1 augusti 2011

.Min lillebror

N och L älskar varandra och jag blir så glad när jag ser dem två tillsammans. Dem skrattar och busar och har riktigt skoj med varandra, samtidigt som dem ibland retas oxå. Jag ser dock att dem älskar varandra och att dem gärna vill vara med varandra.

Tänk vilken lycka att få ha en egen lillebror. N har en barnskiva som han lyssnar en hel del på där det finns en sång som heter just "Min Lillebror".

Min lillebror

Det finns en liten pojke, med ögon som är blå
Världens bästa kille, jag tycker faktiskt så.
Hans händer är så gulliga, jag älskar när han ler
Jag får ej nog av lillebror, jag vill bara ha mer.

Min lillebror och jag, vi har det väldigt bra
Min lillebror och jag, vi busar varje dag
Han är så fin, så mjuk och go
Han får mig att bli glad
Min kärlek till han är så stor
Min lillebror, som är så cool.

Vad mycket vi kan göra, nu när vi är två
Vad mycket vi kan hitta på, nu när vi är små
Hoppa, leka och kramas, vi sjunger tra la la
Springa, dansa och gunga, min lillebror och jag

Min lillebror och jag....

Jag älskar få presenter
helst några varje dag
Men det finaste jag nånsin fått
är inte nåt paket
Jag tackar Gud för lillebror
den bästa som jag vet.

Min lillebror och jag....

Visst är det en underbar text, jag bara älskar den sången. Den är så fin och säger så mkt om hur man kan känna för sina syskon.
/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Åh så mycket härligheter i ditt liv som du bjuder på här, man blir alltid lika glad, du lyfter verkligen fram det som är värt nått här i bloggen!!! Dessutom alltid lika kul att få lite inblickar i ditt jobb, livet är verkligen underbart, men ack så skört. Tack för påminnelsen om att leva här å nu <3 KRAM