söndag 18 mars 2012

.Lite vår hemma

Häromdagen när jag var på Ica och handlade så såg jag sådana fina lökväxter, så självklart fick två stycken följa med mig hem. Lite vårfint måste jag ju försöka få till härhemma.
Köpte även en jättefin kanna som jag såg hos Therese med bloggen Sockenvägens söta. Så fort jag såg den så tänkte jag att den skulle göra sig bra hemma i köket.

Inredning, att få ändra, fixa och dona, finns det ngt mysigare. Att tänka igenom detaljer, ändra färgsättningen på vissa saker, eller bara byta gardiner, det kan göra så mycket i ett rum.

Tänk att ngn gång få inreda ett helt hus från början, bara massa tomma rum som ska fyllas med möbler och inredning, det vore drömmen. Samtidigt som jag gärna skulle vilja bygga nytt ngn gång, så går det inte att jämföra med känslan man får i ett gammalt hus. Den charmen går inte att finna i ett nytt hus, så är det bara.

Börjar redan nu bli sugen på att plantera lite vårväxter ute, får se om jag tar en sväng i veckan och köper lite nytt till utekrukorna, för nu är det ju vår på riktigt =)

Den här fina blomman fick mannen i present när han fyllde, så den fick genast en bra plats i ena vardagsrummet.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: