söndag 4 mars 2012

.Familj på hög

Igår förmiddag var jag för första gången och besökte Konst på Hög vid Kvarntorpshögen i Kumla. Jag har bara bott här i snart tio år, men aldrig varit där, så nu var det premiär. Strålande sol, flera grader varmt och packad fikaväska och vi var redo.


Lite fikapaus uppe på högen

Mannen min med L på axlarna, på väg upp på högen

Härliga små videung, riktiga vårtecken =)

L inne i skåpet

L på väg uppför trappan

Som vanligt tänkte varken jag eller mannen min på att ta med oss astmamedicinen till lilleman, vilket han hade behövt. Får försöka komma ihåg att alltid ha den med i väskan, för som det är nu så behöver han den ofta. Det var lite för mycket ansträngning för honom igår, han fick bra jobbigt ett tag. Lilla vännen, jobbigt att han ska ha sådant problem med sin astma.


Jag hittade en skön sten att sitta på

N hittade en mur att gå in i


N hittade en hylla som han kunde klättra upp i

N på väg upp för den långa trappan

N sitter och fikar

En bit av den härliga långa trappan som består av 427 steg.

Ja, trappan upp består av 427 steg och N var som en liten vessla upp och ned, förstår inte hur han orkar. Dessutom sprang han ju en hel del uppe på högen med och i skogen. Lilla gubben, mycket spring i hans små ben.


L sitter på pappas axlar, framför den fina stålkyrkan

En brädhög, eller vad det nu ska föreställa =)

Ja vi hade en mysig förmiddag i vårsolen. När vi kom hem sedan var killarna ute ett tag till och cyklade och lekte i trädgården. Oj vad jag älskar den här årstiden!

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: