torsdag 10 maj 2012

.Blir så ledsen

Har valt att inte skriva så mycket om min mans son och det som rör honom, men just nu känner jag att det bara är för mycket. Jag blir så ledsen när jag tänker på det. Det är absolut ingen lätt situation, med relationer som inte fungerar, ex som bara vill ha mer och mer pengar och som dessutom anser att problemen beror på att sonen har ngn diagnos eller är störd i huvudet. Vill bara lägga mig ner och gråta just nu, orkar inte med alla bekymmer kring honom. Det fungerar inte i skolan, det fungerar inte här hemma och det fungerar inte hos hans mamma. Överallt bara en massa problem.
Det är inte enkelt för ngn, min man vill att han ska bo mer här vilket är självklart, det är hans son. Min och hans relation fungerar inte alls, han gillar inte mig och tvärtom. Jag mår dåligt bara på tanken att han skulle bo mer här, orkar inte det, vill inte det. Vet inte vilket ben jag ska stå på, vet inte hur situationen ska lösas. Dessutom vill hans ex blanda in jurister i det hela, efter över 12 år som skilda. Hon anser att min man betalar för lite pengar och vill ha mer, han har gått med på det, men hon tycker att det ändå är för lite. Hon vill ha honom hos sig pga pengar och det är hemskt.

Nej, jag kan förstå varför man aldrig ska skilja sig, det är inte meningen. Det blir oftast bara en massa problem med alla nya relationer och det är inte enkelt att komma in som bonusförälder.
Jag älskar min man mer än ngt annat och skulle inte kunna tänka mig ett annat liv, men det är inte lätt alla gånger.

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår att det är jobbigt men är det rätt forum att skriva om det på en blogg...? Är själv bonusmamma där ett av barnen har problem, även modern, men aldrig att jag skulle lämna ut dem på nätet. Både för deras skull, min mans och min egen. Om man inte först bett dem om lov då.
Den här pojken - han kanske har en diagnos?! Se till att han får adekvat hjälp isf.
Önskar er alla allt gott! Men kanske du ska begränsa bloggandet till dig själv och prata om problemen "live" istället med några enstaka personer du har förtroende för.