måndag 28 september 2009

.6 månader kvar

Ja nu är det bestämt. Om sex månader kommer jag att börja jobba igen. Känns konstigt, ska jag aldrig mer vara hemma. Men, men jag kommer att vara hemma i sommar i alla fall och det känns bra. Var uppe och hälsade på uppe på jobbet idag och L charmade alla tror jag. Pratade med chefen om att börja jobba tidigare och hon blev så glad. Så nu är det bestämt, första april börjar jag att jobba igen istället för första september som det var från början. Jag kommer att jobba april, maj och juni och sedan vara hemma juli och augusti och sedan börja igen i sept. Känns bra faktiskt! Det blir lite mjukstart för både mig och för L. Chefen frågade om jag kunde tänka mig att jobba lite extra om det behövs och jag sa att jag kan hoppa in lite på helger om det skulle skita sig, men helst av allt så vill jag inte...men vad gör man inte. Kanske kan vara skönt på ett sätt att få jobba lite ngn gång i bland. Det blir ju lite mjukstart på det sättet oxå.
Ja, nu är det ny vecka igen och jag har dagarna uppbokade som vanligt. Undrar om jag någonsin har en blank vecka i kalendern =). Men, men jag älskar att vara ute och träffa folk och få umgås med nära och kära.
Helgen som var så var vi mest hemma och fixade. Hade köpt bokhyllor till kontoret som skulle upp, utemöblerna skulle tas in, etc...känns skönt att ha fått ordning nu. I söndags var vi på gudstjänst på fm och det gick väl inte så bra. N som brukar sitta still hela tiden var inte på humör och han ville inte sitta still. Det slutade med att J fick ta med sig honom och gå ut en stund, men sedan gick det bättre. Det är inte lätt när man har myror i brallan och när man dessutom ser andra barn som springer. Jag vill inte heller att han ska få börja vara nere i lekrummet och leka, det är ju inte därför vi åker till kyrkan. Nåja, det går säkert bättre nästa gång =)
Ikväll ska N på gympa för första gången, eller det är nog mer lek och bus, men det ska bli skoj att se hur det går och vad det är för ngt. J skulle inte på övning ikväll så då får han ha L hemma. Kan vara skönt att bara få åka med N och göra ngt med bara honom.
Idag har dem drop-in fika på dagis så då blir det till att vara kvar en stund efter att jag hämtat honom. Det blir lite roligt! L blir så glad när vi kommer dit, han skrattar och har sig, så det lär nog inte bli några problem när han ska börja på dagis inte. Det är skönt att det är ett tag kvar.


Lite nya bilder från helgen:

Fullt med leksaker runtom sig, då är L i sitt esse

L sitter i köket och leker för fullt
Snyggklädd liten kille på väg på kalas

Ha en bra dag allesammans och trevlig vecka! =)

2 kommentarer:

Vickie sa...

Vad söta de är killarna. Var har du köpt Noahs jeans, var jättecoola tycker jag.
Ska göra lite lunch nu, pappa har precis har precis åkt och barnen leker snällt m duplo allihop.
Kram på er!

Mrsfunky sa...

Tack Vickie! Som jag sa förut har jag köpt jeansen på Ellos, skitsnygga tycker jag själv. Får köpa några fler enfärgade tröjor el så som han kan ha till. Skönt när barnen leker bra ihop. Ha det gott! Kram