måndag 21 september 2009

.Spinning, kalas och äppelmos

Ja så kan jag med tre ord beskriva helgen som varit. I lördags skulle vi ha kalas för J junior som egentligen inte fyller förrän på julafton. På förmiddagen efter frukosten åkte jag och tränade lite. Vilket pass, det var ett av dem tuffaste jag varit med om...så jobbigt, trodde knappt att jag skulle orka igenom hela passet, men det gjorde jag och det kändes bra efteråt när man hade duschat och var fräsch igen. Känner mig lite stolt nu, har kommit igång en del med träningen. Ska se till att det fortsätter så bara =)
På eftermiddagen var det som sagt dags för kalas och kakor var framdukat, kaffe var kokat och tårtan var köpt. Allt stod i ordnig och snart började gästerna att dyka upp. Det blev inte så många som kom, men det vara ganska skönt. J junior blev överlycklig för sin kamera och tackade alla så. Hoppas han kommer att vara rädd om den nu.
Dem sista gästerna åkte inte förrän halv sju, så ngn mat hade vi ju inte hunnit med att ta upp eller ens tänka på, så det fick bli pizza på kvällen. Gott, gott, det var ett tag sedan nu. Det smakar alltid gott med pizza =)
N hade varit hängig hela dagen, varm och kändes febrig och mkt riktigt, på kvällen hade han 40 graders feber så det var ju inte så konstigt om han inte var på hugget. Natten sedan blev lite jobbig, han var uppe gånger flera. Igår var febern mindre under dagen, men på kvällen hade han 40 grader igen. Lilla gubben, han har inte varit så fräsch i helgen, har feber idag med så idag blev det inget dagis. Han blev lite besviken över det, men vad ska man göra. Hoppas att han kryar på sig tills imorgon då vi har tänkt att åka till Childrens Museum med några vänner.
På tal om ngt helt annat, vissa människor stör mig bara sååå mkt. Igår ringde mannens ex upp och började tjafsa. Hon ville ha mer pengar. Hon ansåg inte att vi skulle få göra avdrag när J junior har varit hos oss på helgerna, fastän hon fick göra det. Dessutom ansåg hon att vi skulle betala alla resor fram och tillbaka, fastän vi delade på det nän han bodde hela tiden hos oss. Jag blir så arg när jag tänker på det. Hon har verkligen en skruv lös! Hon vill bara ha så mkt pengar som möjligt och bryr sig egentligen inte om J junior el så...inte som det verkar. För henne är det pengarna som är nummer ett....jag blir så arg! Nej, nog om det, det är inte ens värt att lägga ner energi på. Nu ska jag ta bort L ifrån pottan och sedan tänkte jag sätta mig med en kopp te och en bok.

Inga kommentarer: