söndag 11 november 2012

.Tjuvstarta julen

I fredags åkte jag och killarna till mina föräldrar för att fira min kära far på fars dag lite innan. Vi fikade lite gott och sedan åkte jag och killarna och mamma ner till Julita Gård för att gå på årets julmarknad. Oh vad mysigt det var! =) Det hade varit ännu mysigare om det var snö, men det var bra ändå. Det fanns mycket fint att titta på och jag blev bra sugen på att köpa mig en ljusstake i smide. Den var riktigt fin och dessutom vändbar så man kunde använda sig av både värmeljus och vanliga ljus. Ångrar lite att jag inte köpte den. Det blev dock lite annat med hem, bla lite godis till mannen, lite olika sillar och korvar samt en ny sillgaffel och en senapsspade.
Killarna tyckte det var riktigt mysigt att strosa runt där och fick bla ett paket av jultomten, lite smygstart av julen. Att man sedan kunde provsmaka olika saker gjorde det extra kul tyckte dem. Lillkillen blev tex överlycklig över att han kunde gå och provsmaka olika sillsorter. Han är inte som andra barn inte =)
Efter att ha strosat runt i några timmar åkte vi sedan hem till mina föräldrar igen för lite mat i magen innan vi for hemåt igen. Hade en helmysig och skön dag med mina kära föräldrar.

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: