tisdag 20 november 2012

.Förbjudna känslor

Att vara styvmamma är inte alltid enkelt. Det är inte så lätt som man tror och det är absolut ingen dans på rosor. Att älska ett annat barn som inte är ens eget med alla dess fel och brister, det är svårare än vad man tror. Det är inget man pratar om i samhället och dem som inte själva har styvbarn kan omöjligt förstå hur det är. Det är ett förbjudet ämne att tala om och framför allt är det förbjudna känslor som man har om man säger att man inte älskar sitt styvbarn lika mycket som sina egna barn.

Jag önskar att det vore enkelt, att det skulle vara annorlunda. Nu är det dock såhär och jag hoppas att det en dag åtminstone kommer att bli bättre, för bra tror jag aldrig att det kommer att bli. Jag försöker se framåt och se ljust på framtiden och förhoppningsvis se ett slut på allt det jobbiga, men ibland är det svårt, men en vacker dag så kanske allt vänder och det blir frid och lugn i vårt hem igen. Jag längtar! =)

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: