torsdag 7 juni 2012

.Personbästa

I måndags var det dags för årets Vårruset i Örebro och självklart var jag tvungen att vara med i år igen. Vi hade anmält ett lag ifrån klassen, men två hoppade av i sista sekunden, men som tur var fick vi korgen ändå, med tanke på att vi ändå hade betalt.
Jag velade fram och tillbaka och funderade på om jag skulle springa eller inte eller om jag skulle göra som så många andra, det vill säga, lufsa fram dem 5 kilometrarna. Jag valde till slut att springa och målet var att slå förra årets tid som låg på 35 minuter. Jag sprang in på 32 minuter, men då var jag bra trött. Inte illa pinkat för att vara en soffpotatis i stora mått =)

Ja, nu blir jag extra taggad för att fortsätta springa. Ska anmäla mig till några fler lopp i sommar och höst. Det är bra att ha ngt som man kan träna inför, det känns lite roligare då.


/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

HEJJJA HEJJA HEJJA DIG!!! Det var ju toppen tid, särskilt med tanke p åträngsel osv som brukar vara p åsådana lopp, själv tänkte jag sprigna en tävling nästa helg, trodde det var 5 km, men så såg jag i dag att det är 1 MIL det skuller röra sig om, och det tror jag aldrig jag pallar, men har ändå inte släppt tanken helt... får se. Massa kramar <3