torsdag 28 juni 2012

.Ett nyfött barn

Ibland känner jag en saknad och en längtan. En längtan efter att återigen få vara gravid, att känna barnet växa i min mage, att återigen få känna det lilla livet i min famn.

En längtan att på nytt igen bli mamma.

Samtidigt känner jag mig så klar, jag har två underbart fina killar som jag älskar mer än ngt annat och nu när dem börjar bli större är det ännu roligare att få vara deras mamma och se hur dem utvecklas och går framåt.


Med det jobb jag har får jag ofta komma i kontakt med små bebisar, små mirakel, små nyfödda barn som doftar alldeles ljuvligt. I natt har jag fått snosa på en nyfödd liten tjej under en halvtimme, helt underbart. Det är mysigt och det bästa av allt, när dem sedan skriker och vill ha mat då kan jag lämna dem till föräldrarna =)

Ett nyfött barn

Det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött
- ut kom en liten mänska
som ingen förut mött!


Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken
som är sällsamt vis och klar.




Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma.

Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram.

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Thaison sa...

Jag håller med dig om att det finns en liten saknad och längtan efter graviditetsmagen och längtan efter bebisen. Men jag är oxå helt nöjd med 2 små kottar. Vi skaffar hund istället och jag tror det stillar min längtan något,hehe.

Du får som sagt var sniffa bebisar ofta på jobbet OCH lämna över dem till mamma när de blir ledsna,haha