måndag 9 februari 2015

.Minisemester i Italien

I maj ska mannen min på kurs nere i Bologna i Italien och då tänkte jag passa på att följa med. Det är ju inte varje dag man får chansen att åka till Italien. Det blir en liten minisemester för mig och mannen från onsdag till lördag. Medan mannen är på kurs får jag gå runt på stan och titta, kanske shoppa lite eller bara sätta sig på torget med en bra bok och en god italiensk glass. Jag älskar verkligen Italien, hade jag inte varit född i Sverige hade jag velat vara född i Italien.





Maten i Italien går inte av för hackor, det är verkligen en njutning för både öga och mage. 


Bologna är en stad där det finns mycket att se och göra.


Mm, den italienska glassen är den bästa som finns.


Vi har inga planer för sommaren, så den här resan i maj får bli vår lilla minisemester och sedan i sommar får vi se vad vi hittar på. Blir det en härlig sommar så lär vi spendera många dagar ute på sjön.
Oh, nu längtar jag verkligen till våren och sommaren. 

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Anonym sa...

Sono felice di leggere che ami l'Italia! Io sono di Trieste, una città stupenda. Ti consiglio di venire a visitarla. Ti mando un grosso bacione. Ciao, Serena.