tisdag 10 februari 2015

.Att våga minska på kraven

Det finns mycket saker som stressar en och inte blir det bättre av att man har sådana höga krav på sig själv och allt runtom. Jag har känt ett tag nu att det blir för mycket jag har valt att försöka stressa mindre och minska på kraven. Det är inte lätt, men en sak som har hjälpt mycket är att jag har tagit bort Facebook och inte är inne där längre. Jag ser om ngn skickar meddelande till mig, men mer än så är det inte. Vilken befrielse, det känns så bra. Jag saknar det inte alls. 

Jag blev stressad av att se vad alla gjorde på Facebook, hur mkt dem tränade, vad dem åt och inte åt, vad dem gjorde med sina barn etc, etc. Nu slipper jag den stressen och kan göra vad jag vill utan att jämföra mig med alla andra och hur dem lever sitt liv. Visst, jag har fått kontakt med många människor på Facebook som jag inte hade kontakt med annars, men å andra sidan är dem ingen större del av mitt liv ändå. Mina riktiga vänner och min underbara familj och andra nära och kära som betyder ngt dem finns där oavsett om jag är på Facebook eller ej.

Som sagt, jag ska försöka minska på kraven där jag kan och jag har kommit ett steg på väg och det känns bra.

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Klokt resonerat, jag har tänkt i samma banor och det är den stora orsaken till att jag aldrig skaffat FB. Ibland är det nog så stressande att läsa andras bloggar, så numer läser jag bara dem jag genuint finner intressanta och inspirerande, och bara då jag har tid, inte för att jag måste! Önskar dig en mysig kväll, och en fortsatt fin vecka <3