onsdag 13 augusti 2014

.Egyptenresa del 2

Vi bodde på hotellet Sunwing Waterworld i Makadi Bay. Det är ett stort hotell med stora områden och en massa pooler och rutschkanor och restauranger. Det finns ett härligt vattenland som passar alla åldrar där killarna sprang runt och åkte hur mkt som helst. Lillkillen var så stolt att han vågade åka alla rutschkanor innan vi åkte hem. Dem har dessutom fyra stora vattenrutschkanor som man kan åka med ringar i eller en stor liknande båt som hela familjen fick plats i. Lägg därtill en lazy river, flera härliga pooler, en stor strand med vågmaskin och det absolut bästa, stranden och chansen att bada och snorkla i Röda Havet.

Restauranger finns det gott om, tre stora bufferestauranger,  fem a la carte restauranger plus några lunchrestauranger och en hel del barer och ställen att få drinkar. Det ingår även fem a la carte restauranger som ligger utanför området som du får boka och äta på hur många gånger som helst. Bufferna var inga höjdare enligt oss tyvärr, men maten på a la carte restaurangerna var riktigt bra så vi åt på dem alla kvällar och blev serverade härliga tre rätters middagar under två veckors tid.
Var det ngt man tröttnade på var det frukosten, man åt samma mat varje dag och det kan ni ju tänka själv att det blir lite långtråkigt.

I det stora hela är jag nöjd med resan, vilka underbara minnen vi bär med oss hem och jag kan ärligt säga att jag kan självklart tänka mig att besöka hotellet igen om ett år eller två. Det får 4,5 stjärnor av 5 möjliga.

Tummen upp för Egypten och åker ni dit, glöm för allt i världen inte att snorkla, det var helt magiskt.

1 kommentar:

Therese sa...

Gud så underbart! Egypten hade jag velat besöka... Har lvoat barnen en tripp om 2-3 år då bogge är större så han kan bada och vara mer självgående, och detta verkar ju vara nått. Härliga bilder!!! Förstår att ni njutit och samlat minnen för livet <3 KRYA på kramar från mig, men lyssna på kroppen och avstå om du inte är bättre! KRAM!