söndag 11 maj 2014

.Springa en mil eller två

Vilka nätter det har varit på jobbet dem senaste nätterna. Det känns som om jag har sprungit en mil eller två varje natt. Tänk dig själv att jobba tio timmar och knappt hinna sätta sig under dem timmarna, än mindre gå på toaletten. Vissa nätter är tuffa vill jag lova och jag tycker nästan synd om alla födande mammor som kommer in och som man knappt hinner vara inne hos. Det är ett roligt jobb jag har och jag älskar det, men ibland undrar jag varför jag valde det.
Det är förstföderskor, flerföderskor, små barn, stora barn, sjuka barn, urakuta kejsarsnitt, blödningar, barn som får återupplivas, barn som skriker på en gång, mammor som föder barn på en timme, mammor som ligger i dygn, jobbiga svärmödrar och ja....listan kan göras lång.
Vilket jobb jag har! Vi skojade i natt om att vi kunde starta standup shower med situationer ifrån förlossningen, det skulle dra fullt hus varje show för oj vad mycket dråpliga saker vi är med om.
Som sagt, jag älskar mitt jobb!

Inga kommentarer: