måndag 12 maj 2014

.Kanske en dröm som blir sann

I januari kommer det troligtvis att anordnas en resa till Uganda ifrån jobbet. Det är en undersköterska som kommer därifrån och som har jobbat som barnmorska i Uganda i över 30 år och har en hel massa erfarenhet, mer än alla barnmorskor på vår klinik.
Hon tillsammans med en av barnmorskorna ska fixa en resa till Uganda i två veckor där vi bla kommer att åka till hennes hemby, resa runt till olika sjukhus och se hur dem jobbar där, samt åka på safari och även upp och se bergsgorillor etc....
Jag har anmält mig till resan och hoppas nu bara att alla vi som vill följa med kan få göra det. Vi får bekosta allt själv, men det är det helt klart värt. Det kommer att bli en resa att minnas!

Dem dimhöljda bergen där gorillorna lever
 
Bergsgorillorna
 
 
 
Landsbygden, byarna, hur ser det ut?
 
Safari, kanske kan man se dem "big five"
 
Jag har alltid drömt om att ngn gång få åka och jobba i Afrika, men jag tror inte att det kommer att bli av, men att få den här chansen att bara åka dit och besöka olika sjukhus och att få resa runt och se lite, det betyder en hel del. Det blir en del av min dröm som blir sann.
 
/ Mrsfunky

2 kommentarer:

Mikaela sa...

Åh vad spännande det lät!! Hoppas verkligen det blir av!

Mrsfunky sa...

Ja jag hoppas det jag med. Vi ska ha ett möte nu i slutet av maj och prata lite mer om det. Håller tummarna!

Kram