onsdag 20 februari 2013

.Tuff dag på förlossningen

Idag har det varit en tuff dag på förlossningen. Jag fick slänga i mig en macka till frukost och sedan hann jag inte ens käka ngn lunch, så det blev en sväng förbi Mc Donalds på hemvägen för att köpa en hamburgare som jag kunde slänga i mig på vägen hem.
Ja, vilken dag! Känner mig helt slut, det har verkligen varit full fart idag. 
Ena dagen är det lugnt och vi har hur mkt tid som helst, nästa dag hinner vi knappt ta ngn rast. Igår tex kunde vi ta långa raster och många kaffepauser blev det och sedan idag hann vi knappt sitta ner. Ja, det är kanske det som är tjusningen med jobbet, men som sagt, man känner att man lever efter en dag som denna. 

Jag blev fast på ett rum i flera timmar idag och min andra patient fick jag lämna över till en annan barnmorska. 
Vissa dagar undrar jag varför jag blev barnmorska, det är så skoj, men samtidigt en sådan utmaning. Det är liv jag håller i mina händer, både mammans liv och barnets och det är stort. Det är på riktigt och det är sjukt mycket ansvar. 

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: