tisdag 26 februari 2013

.Första dagen på egna ben

Idag var första dagen som jag var på egna ben på förlossningen och det var bra nervöst imorse när jag åkte till jobbet. Det var lugnt när vi kom dit, men sedan drog det igång ordentligt och blev en hel del att göra. Jag förlöste ett par som fick sitt första barn och det var en upplevelse att få vara med om och när passet hade nått sitt slut var jag bra nöjd med dagens insats. Tänk att få vara med att få se ett litet barn ta sitt första andetag, det är stort.
Det kommer att ta månader eller mer innan jag kommer att känna mig helt trygg i min roll som barnmorska, men jag hoppas att den här nervositeten och ångesten som jag känner inför varje pass kommer att släppa snart.
Jobbet på förlossningen är riktigt kul men samtidigt väldigt jobbigt både fysiskt och psykiskt. Dessutom är det ett sådant ansvar. Det är verkligen liv jag har i mina händer.

1 kommentar:

Therese sa...

Åhh så spännande - nu är du där! Tänk tyckte nyss du började läsa till BM... Å wow säger jg om rusta tapeten, blri lite sugen att göra en fondvägg i hallen ;-D KRAM och trevlig helg <3