måndag 29 oktober 2012

.Lite extra klirr i kassan

Lönen som barnmorska är inte tipptopp och vi har långt ifrån lön för vårt jobb. Trots det är jag ändå nöjd, men det är ju dels därför att jag har mitt andra jobb med bokföring som också ger lite slantar.
Nåväl, idag innan jag åkte hem hade jag samtal med chefen. Vi diskuterade bland annat lite angående framtiden och hur det kommer att bli framöver. Jag ska tydligen få börja på förlossningen efter nyår, jätteroligt! Jag känner dock lite skräckblandad förtjusning angående det, men det lär säkert bli bra.

Vi pratade även om lönen och tydligen så tyckte dem att vår ingångslön var alldeles för låg så dem hade höjt den en del vilket betyder att jag får åtminstone 700 kr i löneökning. Alltid ngt! Det kommer att ge lite mer klirr i kassan i alla fall och det är ju aldrig fel =)

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: