fredag 22 juli 2011

.Tid att stressa ner

Att ta sig en joggingtur är för mig balsam för själen, en tid att stressa ner, att bara tänka på sig själv och glömma alla måsten. Det är en värdefull tid och jag hoppas på att jag ska komma ut åtminstone tre gånger i veckan.
Igår kväll åkte jag in till motionsspåret inne i Kumla och fick då även sällskap av C som oxå har kommit igång och sprungit lite. Var skönt att ha ngn att springa med och på ngt sätt så känns det mkt lättare då. Hade nog gärna sprungit mer än ett varv i spåret, men det lär ju bli fler gånger.
En sak kan jag i alla fall konstatera, det är tio gånger skönare att springa i skogen än att springa på asfalt som jag är van med. Kanske får börja att springa mer i skogen, kan ju ta cykeln in till spåret, det är ca 4-5 km och sedan springa några varv och sedan cykla hem igen. Då kan man tala om ordentligt med motion, inte alls fel inte.

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: