måndag 4 juli 2011

.Kan man lita på hantverkare

För några veckor sedan fick vi våra nya fönster. Vi ska byta alla fönster i huset och hade hoppats på att dem skulle vara klara nu, men dem har inte ens börjat. Från början skulle dem komma i början av juni och börja jobba, men sedan blev det framskjutet till veckan efter midsommar. Förra veckan dök det inte upp några hantverkare. Vi ringde och frågade var dem var och fick reda på att dem skulle komma som idag och börja. Imorse kom dem, men skulle dem börja idag, nej, nästa vecka.
Jag vet ärligt talat inte om jag litar på hantverkarna. Kommer dem ens börja nästa vecka eller inte?! Jag är så irriterad! Vi hade hoppats på att dem skulle vara klara redan så vi kanske har tid att fixa fasaden på huset i sommar med, men det kan vi nog se oss i stjärnorna efter. Nej, fy för hantverkare!
Hoppas bara att dem blir klara tills i augusti, för då ska jag jobba igen, vilket betyder att jag behöver sova.

Ja, ja, det är inte så mkt vi kan göra ngt åt, men visst är det lite jobbigt när dem inte håller vad dem lovar.
En sak är i alla fall säker, det kommer att bli grymt bra med dem nya fönstrena och huset kommer att få ett rejält lyft.

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: