onsdag 16 april 2014

.Vad är viktigast...

Jobbet eller familjen?
Ja vad är det som är viktigast egentligen,  jobbet eller familjen. I mitt fall är det ingen tvekan,  familjen har alltid och kommer alltid komma först. Äldre kollegor tycker att min generation är egoistiska och bara tänker på oss själva enbart för att vi inte sätter jobbet först. När dem var unga satte dem minsann kollegorna före familjen. Fine, det får stå för dem, men jag tycker inte att jag är egoistisk bara för att jag jobbar deltid eller väljer att vara hemma med barnen i sommar.
Barnen är små så kort tid och jag vill njuta så mycket jag kan med dem medan dem fortfarande vill vara med sin mamma. Sedan får folk tycka och tänka vad dem vill. 
Många frågar varför jag inte jobbar extrapass eller går upp i tid,  men varför?  Visst om skulle jag behöva det för pengarnas skull kanske man skulle fundera på det, men å andra sidan skulle jag hellre dra ner på levnadsstandarden än att tillbringa mindre tid med familjen.
Min familj är och kommer alltid att vara det viktigaste för mig ♡

1 kommentar:

Therese sa...

KLOKA funderingar, jag prioriterarr som du, och tyckte att underbara clara hade en verklig poäng att det går köpa sig tid, just genom att gå ner i arb tid om man har möjlighet å då få lite mindre pengar men mer tid med familjen - det viktigaste man har <3 Påsk kramar till dig!