tisdag 4 mars 2014

.Tacksamhet över livet

Har läst Kristian Gidlunds bok om hans kamp om cancern och den var så gripande och bra. Han skriver på ett sätt som gör att allt känns levande. Kan varmt rekommendera boken.
Jag önskar att fler kunde vara mer som han och försöka se det positiva med allt och att leva livet här och nu oavsett sjukdom och problem.
Själv har livet inte alltid varit lätt för mig, jag har haft det tufft i min uppväxt med sjukdomar i familjen som gjorde att jag ett tag inte orkade mer och bara ville gräva ner mig. Jag ville få ett slut på allt det jobbiga, men tack vare min Gudstro och underbara vänner så tog jag mig igenom det jobbiga och kom starkare fram.
Det är inte lätt att vara en som står bredvid, oavsett sjukdom. Har stått bredvid föräldrar som mår dåligt psykiskt och inte orkar leva, har stått vid sidan av min mamma när hon kämpade med cancern som hon fortfarande inte är helt fri ifrån. Har stått bredvid systrar och bröder som inte har mått bra. Oavsett prövningar så känner jag en enorm tacksamhet över mitt liv och gläds åt att jag får leva det liv jag lever. Jag har mycket att vara tacksam över, min underbara man, våra älskade barn, ett jobb som jag trivs med, härliga vänner och min underbara familj.
 
Tack Gud för livet!
 
 
/ Mrsfunky

Inga kommentarer: