tisdag 13 augusti 2013

.Trött och lite off

Vissa dagar känner man sig inte på topp. Känner mig trött och sliten och det verkar inte spela någon roll hur länge jag sover,  känner mig ändå trött. Jobbet drar igång igen till helgen och sedan är det full rulle hela hösten. Skönt att jag inte jobbar heltid i alla fall. Skulle vilja åka bort och bara vara, ligga på en strand någonstans och njuta av sol och värme, en bra bok och ett glas vin. Inga krav, inga måsten,  bara njuta av livet och nuet.
Ser framemot vår resa i december,  längtar så efter att få åka iväg. Sitter och läser om Florida på internet,  har sett kort ifrån bekantas resa dit och känner ännu starkare längtan efter att få åka på vår drömresa. Vi kommer att få det fantastiskt,  vilken resa.
Har insett att livet är en berg och dalbana med upp och nedgångar. Just nu är det bara lite mycket, många i min närhet kämpar och mår inte bra vilket gör att jag känner mig hjälplös och orkeslös. Vill inte ha fler problem runt om, vill ibland bara leva i min lilla bubbla och låtsas som om inget kan komma in och förstöra den.
Livet, glädje och sorg, lycka och kärlek. Jag älskar mitt liv även dem svåra dagarna, det har gjort mig till den jag är.

Inga kommentarer: