tisdag 13 augusti 2013

.Hur kan det vara så svårt

Har bestämt mig för att försöka komma igång igen med träningen och då även försöka hålla i det lite längre än bara några veckor. Målet är tre-fyra pass per vecka, men det ska inte vara ngt krav eller måste. Var ute häromdagen och sprang, hade inte varit ute sedan innan semestern, dvs nästan fyra veckor sedan. Hittade en ny runda som jag ville testa, den var nästan 1 mil lång och jag sprang på 1h och 7 minuter tror jag det var. Känner mig stolt! Visst är det inte ngn topp tid eller så, men jag är inte ute efter att vinna en massa lopp eller jämföra mig med andra, jag vill bara få upp min kondition och visa för mig själv att jag kan. Dessutom har jag insett att jag mår så mycket bättre när jag tränar och jag har kommit till den punkten att jag faktiskt längtar efter att få komma ut och springa, jag tycker det är skönt.
Det kunde man inte tro för några år sedan =)
 
Jag ska även komma igång lite mer med min kettlebellsträning, igår körde jag ett pass med blandade  kettlebellsövningar och coreövningar, 30 min och sedan orkade jag inte mer. Det känns att det var ett tag sedan sist. Nu ska soffpotatisen bort en gång för alla!
 
 
 
 / Mrsfunky

Inga kommentarer: