torsdag 29 augusti 2013

.En oro att inte veta

N har nu gått i förskoleklassen i snart två veckor. Han verkar trivas bra, men två dagar nu så har han inte velat gå till skolan. Jag frågar honom varför, men får inget svar. Han har alltid haft svårt att prata känslor och att öppna sig. Jag tror och hoppas att det bara beror på att det är jobbigt att gå upp varje morgon. Han är ju van att gå bara två eller max tre dagar annars. Samtidigt så blir jag lite orolig och undrar om det är ngt som har hänt i skolan eller om ngn är elak emot honom. Man kan inte alltid finnas där och skydda honom ifrån allt, men det värsta som kan hända en förälder är väl att veta att sina barn inte mår bra och att dem inte trivs i skolan. Han har en massa kompisar och vänner som han leker med varje dag, så jag borde inte oroa mig.
Nej, jag får väl försöka sluta hönsa och hålla tummarna för att allt är bra och att han helt enkelt har haft några mindre bra dagar.
 
Min lilla älskling börjar bli stor och kanske att hans mamma har svårt för det  =)
 
/ Mrsfunky

Inga kommentarer: