måndag 17 juni 2013

.En kväll med storasyster

Ikväll kom min kära syster och hämtade mig och sedan åkte vi vidare in till Örebro för lite bio och mat. Vi gick och käkade på en nyöppnad tacobar, det blev kyckling fajitas med guacemole och andra mumsiga tillbehör. Det var riktigt gott!
Sedan gick vi och såg filmen: After Earth med Will Smith som spelar tillsammans med sin son Jaden Smith. Den var helt ok, en typiskt amerikansk film som man kunde räkna ut slutet på redan innan.
 
 
 
General Cypher Raige återvänder från ett långt uppdrag och försöker ta igen den tid han förlorat med sin son, 13-åriga Kitai. När deras skyttel skadas då de hamnar i ett asteroidbälte, tvingas de nödlanda på jorden. Det har gått tusen år sedan människan tvingades att lämna jorden för Nova Prime. Planeten är nu en främmande och fientlig miljö. Cypher ligger svårt skadad i vraket efter skytteln och sätter sitt hopp till att hans son kan finna nödsändaren någonstans i den ogästvänliga terrängen. Kitai har alltid velat visa att han är en soldat som sin far. Nu får han möjligheten.
 
Filmen får 3,5 av 5 funkys
 
Tacksam för en trevlig kväll med min kära syster, önskade att jag bodde närmare min andra syster med så även hon kunde få följa med.
 
/ Mrsfunky

1 kommentar:

cecce sa...

Systergemenskap när den är som bäst, låter det som:-)

Kram Cecce