fredag 5 april 2013

.Farväl lilla mormor

Har idag varit uppe i Dalarna för att säga ett sista farväl till min kära lilla mormor. Det har varit en jobbig men fin dag med många tårar men också en hel del skratt. Mormor har varit en riktig eldsjäl och hon har brunnit för mycket och hon kommer alltid att vara en förebild för mig.
Älskade lilla mormor, jag kommer att sakna dig. Vi syns i himlen!


Stunden är här att ta farväl 
 Vill hitta ord djupt i min själ 
 Som säger allt du är för mig 
 Min dyrbara mormor, jag älskar dig 
 Fanns alltid där med ärlighet 
 Som visar livet hemlighet 
 Och med en sång i evighet 
 Det är därför som jag vet 

 Allt kommer bli bra, Mormor
 Allt kommer bli bra, Mormor
 Ett steg dag för dag och sen 
 ska vi ses igen när vi möts i himmelen. 
 Allt kommer bli bra, Mormor 
 Mitt hopp är hos Gud, Mormor
 Vår kärlek ska leva kvar till evig tid 
 så vila i frid. 

 Ohh... Ahh.. 

 Jag gav mitt ord att allt blir bra
 Du tog min hand Jag minns du sa 
 Hur ska det gå för dig mitt barn 
 Var trogen ditt hjärta med allt du har 
 Jag tackar dej för allt du går
 Du älskade guds sol och hav 
 Och bad om ljus i detta land 
 För alla som finns kvar

 Allt kommer bli bra, Mormor
 Jag vet det, att allt kommer bli bra, Mormor
 Ett steg dag för dag och sen 
 ska vi ses igen när vi gläds i himmelen. 
 Allt kommer bli bra, Mormor 
 Mitt hopp är hos Gud, Mormor, Mormor! 
 Vår kärlek ska leva kvar till evig tid så vila i frid. 

 Ohh, till evig tid så vila i frid! Det är mitt hopp, Mormor!

Inga kommentarer: