söndag 3 mars 2013

.Tuff helg på jobbet

Det har varit en tuff helg. Jag har jobbat hela helgen och i fredags var det ett tufft och jobbigt pass på jobbet. Jag hann knappt ta ngn rast alls och det var tungt både fysiskt och psykiskt.
Vi fick ett dåligt barn och känslan när jag tog i det, ja det går inte att beskriva. Det kommer dröja bra länge innan jag kan släppa den känslan, maktlösheten, rädslan, oron. Jag älskar det här jobbet, men det har sina nackdelar vill jag lova och jag hoppas att jag inte ska behöva vara med om samma sak igen.

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Det måste vara den stora nackdelen med ditt jobb, att kunna hantera dylika saker... Men du har en grundtrygghet och tro som jag både hoppas, tror och vet hjälper dig att hantera detta på bästa sätt.

Ert nya kök verkar bli toppen, ska bli skoj att se förvandlingen sen!

Och ja, fruktsallad är mumsigt, här sålde de nu jordgubbar för en billig peng, så i gr fick barnen gör fruktsallad till efterrätt, och resterna av den mumsar jag nu i soffn framför mästerkocken :-D

KRAM <3