torsdag 21 mars 2013

.En sten som släpper

Har jobbat nu några nätter och har sovit lite dåligt, så jag känner mig bra sliten nu. Dessutom hade vi möte på BUP idag för att få reda på vad dem har kommit fram till under utredningen på mannens son. Det var som vi trodde, han har ADHD. Det känns skönt att veta vad vi har att jobba med och det känns som om en sten har släppt. Visst kommer det fortfarande att vara jobbigt, men nu kan vi åtminstone få rätt hjälp och gå vidare. Han kommer att få medicin och det kommer ju bara att vara en del av lösningen, sedan handlar resten av att bemöta honom på rätt sätt och hitta strategier som kan hjälpa honom i hans vardag och skola och allt. Det kommer att bli tufft, men jag ser ändå ett ljus i tunneln och det känns skönt! 

Vi har en lång väg att gå framför oss, men jag tror ändå att vi kommer att känna att det går åt rätt håll och det behöver vi nu. Det har varit flera tuffa månader och både jag och mannen känner oss slitna och nedbrutna, men nu tror jag att vi har hittat vägen upp och kan börja gå åt rätt håll och det har jag längtat efter.

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: