torsdag 14 mars 2013

.Härliga dagar i Köln

Kom hem runt klockan 22:00 igår. Har varit några dagar i Köln tillsammans med mannen och vi har haft det så skönt. Vi har ätit gott, sovit länge på morgnarna, shoppat, varit på mässa, promenerat och det bästa av allt, bara varit. Visst har jag saknat mina små älsklingar, men vi behövde det här både jag och mannen.
Vi hade laddat för vår, men när vi kom ner var det nästan snöstorm och kallt som bara den. Lite otur med vädret kanske, men igår var det strålande sol och några plusgrader. Ljuvligt skönt!
Ja, vi har haft några sköna och härliga dagar, men nu är vi hemma i vardagen igen och det känns riktigt bra.
 
 
En del av rummet på första hotellet vi låg på.
 
Första natten hade vi bokat ett femstjärnigt hotell mitt i centrum, Hilton Cologne. Det var ett riktigt fint hotell med stort rum, underbar middag på kvällen och den absolut bästa hotellfrukosten jag någonsin ätit.
 
Hotellet får helt klart 5 av 5 funkys.
 
 
En del av domkyrkan i Köln, en helt otrolig upplevelse. Vilket mästerverk, ett imponerande bygge. 
 
 
På måndag kvällen åt vi mat på en indisk restaurang som hade fantastisk mat, här åt vi kokosglass med mangosås till efterätt 
 
 
 
Min underbara man framför "domen"
 
 
En del av Rhen
 
 
Utsikt över "domen" och centrum av Köln
 
Igår gick vi ifrån vårt andra hotell och ner på stan för att sedan strosa runt några timmar innan vi skulle till flygplatsen. Det var strålande sol och helt underbart ute.  
 
 
Jag framför "Domen", det var blåsigt och kallt och självklart hade vi bara vårjackan med ;-)
 
 
Min fina underbara man ♥
 
 
Några av alla vackra statyer som fanns på "domen"
 
 
Lite avkoppling med en bra bok hann jag självklart också med 
 
 
 
 
En av alla vackra fönster på "domen"
 
 
Huvudrätten på karmasutra, den indiska restaurangen.
 
 
 
 
Till förrätt på Karmasutra åt mannen min linssoppa och själv åt jag ngn slags pirog med potatisfyllning, sååå god
 
 
 
Jag älskar att få komma iväg några dagar och resa till nya spännande platser och städer som jag inte besökt ännu. I slutet av maj går resan till Edinburg, det ser jag verkligen framemot.
Favoritstaden hittills är dock Barcelona, en underbar stad på alla sätt som jag gärna besöker igen.
 

Inga kommentarer: