onsdag 21 januari 2015

.Pulsandes framåt

Efter att ha lämnat killarna i skolan tog jag mig en promenad i snöyran. Det blev en långsam promenad, pulsandes framåt medan snön yrde omkring. Jag hoppas verkligen att den här snön får ligga kvar så vi kan få njuta av en riktig vinter, långa dagar i pulkabacken och kanske en eller ett par snögubbar. Jag älskar snö och vinter, men då ska det vara ordentligt och inte slask och regn som det brukar.
Jag kommer fortfarande ihåg vintrarna från när man var liten, alla dagar i pulkabacken, när vi åkte skidor med farmor och farfar eller när vi tog med oss korv och bröd och åkte ut på Hjälmaren och pimplade. Det är minnen som betyder ngt.

1 kommentar:

Vickie sa...

Ja du, de vintrarna ligger mig oxå varmt omhjättat❤️ Men nu har vi fått tillräckligt med snö här uppe, vill inte ha mer:/ kram��