torsdag 5 september 2013

.En dag utan måsten

Har varit hemma nu natten som var och ska vara hemma en natt till och kurera mig. Hoppas verkligen att jag är på fötter på lördag, men vi får väl se. Blir trött av att bara gå upp för trappen, näsan rinner och jag hostar en massa, så det bästa vore kanske att inte vara med på tjejmilen. Vi tar en dag i taget.
Idag gick jag och lämnade barnen på dagis och skola och sedan gick jag hem och kröp ner i sängen igen och sov tills kl var nästan halv elva. Sååå skönt! Gick upp och tog mig lite frukost, städa av lite i huset och satte mig sedan i massagestolen och njöt av lite god och skön massage. En dag utan en massa måsten, sådana behöver man ibland.
 
Det gäller att ta vara på livet och var dag, för det går inte i repris och man vet aldrig vad som kan hända. En bekant i från kyrkan som är ca 40 år har åkt på en hjärnblödning och har fått flygas i helikopter till Uppsala, ingen vet hur det kommer att gå. Som sagt, livet är skört och det gäller att ta vara på varje dag.
 
/ Mrsfunky

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj,så hemskt :(
Så sant att det gäller att ta vara på Livet/Nuet...Det går inte i repris!

Ta ingen/inget för givet/Önskar dig en skön dag utan måsten/Kramar Annmi

Svar... Nej,jag spelar inte golf p.g.a sjukdom bla...men kan teoretiskt 6 älskar att gå med :)