onsdag 19 oktober 2011

.Skicklig med kniven

Igår fick jag följa med på ett kejsarsnitt. Wow, vilken upplevelse! Vad otroligt skickliga dem är med kniven. Från det att dem började tills barnet var ute så tog det bara runt 7-8 min. Helt fantastiskt, det var en härlig upplevelse. Jag har ju själv varit med om ett snitt och därför var det extra skoj att få vara med och se ett ifrån ett annat persepktiv så att säga.
Lyckan när föräldrarna fick se sin lilla knodd, den är obetalbar =)
Ja, åter igen, jag har valt ett fantastiskt yrke, synd bara att man inte kommer att få så mkt mer i lön, men pengar är ju inte allt.

Gick min sista dag på BB idag och jag fick själv ha ansvaret för flera patienter. När jag skulle gå hem sedan så fick jag beröm av en av barnmorskorna. Hon tyckte att jag var lika duktig som en av dem, att det kändes som om jag var en av hennes medarbetare. Det känns gott att höra. Det är alltid kul när man får beröm för saker man gör, stärker självförtroendet en hel del.

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Ja testa att borra i en pumpa, killarna lär tycka det är riktigt skoj! Mina barn bråkade om att få "gasa" borren :-D Och du, jag tvivlar inte en sekund att du är lika bra som barnmorskorna, kan tro att du inger förtroende och utstrålar värme mot dem du möter, det anas till och med via bloggen <3 KRAM