tisdag 3 juni 2014

.Nu har det gått för långt

Förra året så fick vi på förskolan reda på att vi inte längre får ta kort på våra barn när det är olika tillställningar, ex lucia, sommarfest och dylikt. Nej, nu är det bara förskolan som får ta kort på barnen och då bara på dem som har godkänt det. Själv får jag inte ta kort på mitt barn när det uppträder eller om dem är på utflykt med förskolan eller så. Det är en rädsla att barnen ska hamna på olika sociala medier utan att föräldrarna vet om det. Jag tycker faktiskt att det har gått för långt. Var finns det sunda förnuftet? Nu ska man inte längre få dokumentera och ta kort på barnen i förskolan, vilket jag tycker är hemskt. Igår tex när det var sommarfest på förskolan så spelade barnen teater och L var så duktig i sin roll, men kunde jag få filma det, nej, så nu har jag inte det på film och kan visa honom hur duktig han var, eller se tillbaka om 20 år och minnas den där dagen. Jag har inte ens ngt kort. 
Självklart skulle jag inte lägga ut kort på ngn annans barn på min blogg eller på instagram eller facebook, så varför skulle andra göra det. Vad blir nästa steg?

Vart är vårt samhälle på väg, det har gått för långt åt fel håll och det tycker jag är tråkigt. 

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: