onsdag 15 januari 2014

.Bantningsnojor, dieter och träningshets

Jag vill så mycket men jag får inte alltid tiden att räcka till. Jag vill vara smal, vältränad, ha rutor på magen, vara snygg, alltid ung, ha en bra ekonomi, ett jobb som jag trivs med, ett perfekt hem, ett perfekt liv och ja....vem i hela världen kan klara av det! 
Jag har några kilon kvar som jag vill gå ner pga trivsel och för att kläderna ska sitta lite bättre. Jag är inte tjock, men jag skulle må bra av att gå ner dem där sista mammakilona som har suttit alldeles för länge nu. Min mage kommer nog tyvärr alltid att vara lite degig, men har man fött två barn varav den ena med snitt så gör det väl inget. Dessutom är jag inte 18 år längre utan börjar konstigt nog räkna mig som medelålders istället och då behöver man inte ha stl 34 och vara pinnsmal, det är nästan bara knäppt. 
Det är så mycket stress i vårt samhälle nu för tiden och jag undrar varför, för vems skull vill man bli smal och vara vältränad och ha perfekt hem och perfekta barn och perfekt liv, för sin egen skull eller för alla runtom en, för samhället. 

Nej, det är nog bara att inse att jag kan inte se ut som jag gjorde när jag tog studenten och eftersträva det, men jag kan lyckas nå mitt mål som är en vikt som jag tror jag kan klara av att hålla sedan. 
Jag vill inte ha en massa förbud på allt som är gott och aldrig få unna mig eller alltid gå med dåligt samvete för att jag äter några godisbitar eller dricker ett glas coca cola. Nej, det är inte min grej. Jag älskar mat och jag vill kunna unna mig en semla ibland eller några godisbitar på lördagen utan att behöva må dåligt. Jag tar hellre och lägger om kosten och tänker på att äta hälsosamt, men inte gå för långt och äter jag lite godis på lördagen så gör inte det så mycket, jag kan istället ta en extra joggingtur eller så....

Ja mycket funderingar är det...jag känner dock att jag äntligen har hittat min grej, jag har lärt mig att äta hälsosamt men ändå unna mig lite lagom ibland och dessutom hittat en träningsform som jag älskar. 

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Låter rätt likt i det tänk jag landat i och trivs med, det funkar för mig. Jag har fortfarande lite extra isolering, och skulle behöva tappa 3-4 kg till, men det får ta den tid det tar, och jag unnar mig gottigheter, försöker röra mig mer istället. Men nu har det blivit lite lite av den varan, så nu är det skärpning som gäller ;-D Och jag förstår att du nu vill umgås lite extra med dina föräldrar och andra nära och kära, hur underbart man än har det då man är borta saknar man ju de sina. Varmaste kramarna!!!