torsdag 2 oktober 2014

.Kommer jag klara av det levande

På lördag är det dags, då kommer min värsta utmaning hittills. Vad har jag gjort! Hur ska jag klara det?
Det kommer att bli det tuffaste jag har gjort i träningsväg och jag kommer att vara helt totalt slut och känna mig mer död än levande, men samtidigt tror jag att vi kommer att ha skitkul!

Ja, det är nu äntligen dags för Tjurruset. Årets bana sägs vara den tuffaste på alla år med tuffare terräng än någonsin och mer träsk och vattendrag. På vissa ställen kommer det vara vatten upp till axlarna och vi kommer säkert att få simma lite. Ibland undrar jag om jag verkligen är helt frisk =) 

Beskrivning av banan:

Kilometer 1 Vi börjar med lite ängslöpning. Det låter mysigare än det är = ojämt underlag.

 Kilometer 2 Knixigt trailspår, blött dike, backe med rejäl stigning.

 Kilometer 3 Passage genom vatten (här får du vatten till axelhöjd). 100 meter gungfly, träsk och lätt obanad terräng. 

 Kilometer 4 Backe med 20 meters stigning, grusväg och trailspår.

 Kilometer 5 Brant backe, stigar, obanad terräng bland annat på berghällar 

 Kilometer 6 100 meter genom träsk, brant backe. 

 Kilometer 7 Här får du lite lättare löpning med motionsspår och stig. 

 Kilometer 8 Kuperad stig, dikeslöpning (cirka 150 m) - kan bli riktigt tufft. ängslöpning och obanad terräng.

 Kilometer 9 Lätt obanad terräng, grusväg, och en snårig gammal sjöbotten. 

 Kilometer 10 Du närmar dig slutet - men kan verkligen inte pusta ut. Här möter du några vattenhål/träsk, äng, grusväg och som avslutning en uppbyggd hinderbana. 

Klarar jag av det här då klarar jag det mesta! Jag återkommer med mer information på söndag eller måndag. 

 / Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Wow!!!! Pepp och lycka till kramar från mig, ser så fram emot att läsa om upplevesen och prestationen senare! Här lyser solen och jag har lovat mig själv att nyttja lunchen till en PW eller lång cykeltur, troligtvis det senare då cykeln sedan ska parkeras för vintern... Ha en underbar helg och som sagt LYCKA TILL! <3