tisdag 1 juli 2014

.Vilka åsikter är dem rätta?

Var hos en kompis igår och hennes två underbara små barn. Hon berättade då att hon hade varit på utvecklingssamtal på förskolan med sin ena son som är fyra. Han hade ritat en jättefin teckning med en gubbe bla. Fröknarna hade frågat honom vem det var och han hade svarat att det var Jesus. Fröknarna ifrågasätter det till mamman och undrar hur det kommer sig att han hade ritat Jesus. Vart är vårt samhälle på väg? Ställer man ens en sådan fråga, varför är det så konstigt?
Hade han istället ritat Turtles eller Batman hade ingen undrat, eller om en muslimsk liten kille hade ritat Muhammed eller liknande, hade ngn ifrågasatt det, jag tror inte det. Nu var det en svensk liten kille som hade ritat Jesus, för att han tycker att det är intressant och för att hans föräldrar är troende och läser barnens bibel för honom.
Jag tycker det är sorgligt att man i dagens samhälle inte får tro eller tycka vad man vill utan att få kommentarer eller att bli dömd. Så länge man tycker och tänker som alla andra är det ok, men det måste vara rätt åsikter och tankar. Vad är då rätt åsikter? Vad är rätt sak att tro på?
 
Jag har märkt att i dagens samhälle så får du inte säga en endaste fel kommentar om tex homosexualitet eller homosexuella eller om invandring, för då blir du påhoppad och uthängd och folk tycker du är dum i huvudet och trångsynt och gammalmodig, men mot kristna har man all rätt i världen att döma ut och tycka en massa utan att för den sakens skull bli kallad för konstig. Nej, det är dem kristna som är konstiga.
 
Jag anser tex att det är fel med homosexualitet, men jag skulle aldrig döma en homosexuell person, den personen har valt att leva det liv den lever. Jag har inget emot personerna i sig, men jag anser att det sätt dem lever på är fel och det enligt den tro jag har och försöker leva efter.
Jag anser även att vi istället för att öka invandringen borde ta hand om dem vi har i första hand och se till att dem får jobb och utbildning och får ett bra liv och sedan kan vi ta emot fler invandrare. För den sakens skull är jag inte rasist, oavsett vad andra säger.
Jag står för min tro och mina åsikter, jag dömer ingen och jag försöker respektera andra och hoppas att jag får respekt tillbaka och att varken jag eller mina barn ska behöva bli ifrågasatt för vår religions skull eller vilka värderingar vi har. Jag trodde vi levde i ett land med religionsfrihet och yttrandefrihet, men tydligen inte. Du har rätt till dina åsikter så länge det är rätt åsikter, men vad är rätt åsikter.
Det är ett skrämmande samhälle vi lever i!
 
 / Mrsfunky

Inga kommentarer: