tisdag 10 april 2012

.Cellprov

Alla vet ju att det inte är mysigt att ta cellprov. Jag tror nog inte att det finns någon som tycker det känns bra utan att det bara är onödigt ont, något som måste göras. Idag fick jag vara den som tog cellprov på andra och en sak är säkert, det var inte lätt. Det kommer att behövas ta många cellprov till innan jag kommer att känna mig säker på det jag gör. En sak var att hitta själva livmodertappen, bara det var svårt, men det svåraste var sedan att sätta fast instrumenten så dem sitter där dem ska så jag kan ta proverna. Ja, övning ger erfarenhet, så efter dem kommande åtta veckorna kommer jag säkert känna mig mycket tryggare i att ta cellprov, men jag förstår dem som inte tycker om det. Att dessutom behöva "öva" på flera, ja, det känns inget vidare. Stackars dem kvinnor som får ligga lite längre i gynstolen bara för att jag inte kan. Men, men, alla är vi barn i början.

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: