tisdag 23 december 2014

.Bara lite fix

...eller inte. Det är så typiskt oss att se till att få mer jobb än vad man behöver. Vi fick hem nya madrasserna till vår säng idag, vilket betydde att dem gamla madrasserna åkte ut på trappen. Ser redan framemot att få krypa ner i sängen imorgon bitti och inviga madrassen. Kommer att sova som en prinsessa. Det värsta är att madrassen blev för hög så nu behöver vi köpa ny sängstomme också,men det får bli lite längre fram.
Som om det inte var nog att fixa nya möbler i sovrummet så passade vi på att byta ut badrumsskåpen i badrummet idag, vilket tog typ hela dagen. Det är mer jobb än vad man tror. Vi satte in en dusch i badrummet igår och då passade inte våra högskåp in längre vilket gjorde att vi köpte nya idag. Jag vet, har man inte jobb så skaffar man sig jobb. Det blev riktigt bra. Duschen invigde vi igår och den var ljuvlig, en ångdusch som jag garanterat kommer att använda en hel del.
Efter att vi var klara med badrummet så gjorde vi köttbullar på ca 4 kilo färs, så nu har vi köttbullar så vi klarar oss ett tag i alla fall.
Ja, jag hann sätta mig en kort stund innan jag åkte till jobbet i alla fall, men skönt att ha det mesta gjort. Nu sitter jag här på jobbet med små ögon och längtar efter att kl ska bli sju så dagpersonalen kan komma och vi får åka hem. Det kommer att bli en lååång natt.

Inga kommentarer: