tisdag 31 juli 2012

.Vår Barcelonatrip

I fredags åkte jag och mannen min till Barcelona för en weekend utan barn. Vi skjutsade killarna till mina föräldrar och åkte sedan vidare till Arlanda för att ta flyget till Barcelona. Vilken härlig och underbar resa vi har haft. God mat, sol, klarblå himmel, bad med höga stora vågor, en massa sevärdheter, sangria, underbart hotell, långa promenader, vad mer kan man begära.
Barcelona var en fantastisk stad, jag ger den 4 av 5 funky. Jag kan absolut rekommendera den till andra, det är helt klart värt ett besök. Blandningen med sevärdheter på förmiddagen och strandhäng på eftermiddagen, det var toppen.
Undra vad nästa resmål blir, vilken stad ligger näst på tur :-)

Lite bilder:

Ovan molnen på väg hem ifrån Barcelona

Sangria är ju ett måste när man är i Spanien

Jag vid en av huvudgatorna utanför hotellet

La Sagrada Familia, en upplevelse att se och ett måste när man besöker Barcelona

Några av skulpturerna på La Sagrada Familia

La Sagrada Familia

Min älskade man <3

Limeträd, ett av väldigt många

Det är något speciellt med kaktusar, så vackra och härliga att se på =)

Många promenader blev det, säkert flera mil under helgen och då var det inte fel med lite vila ibland

Min älskade man

Dem gamla viadukterna vid Parken La Guell, väl värt ett besök

Självklart blev det även en hel del strandhäng, underbart skönt och vilka vågor det var

Barcelona by night

Ja, det var en härlig weekend och jag kan helt klart tänka mig att åka tillbaka. Barcelona är en stad att älska!

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: