onsdag 3 februari 2010

.Kiss och bajs i mängder

Treåringen är inne i en period då det är roligt med kiss och bajs. Allt är kiss och bajs. Jag frågade honom idag vad han hade fått för mat på dagis och då svarade han: kiss och bajs. Jag trodde nog att man var äldre när man kom in i den åldern, men tydligen inte. Tänk vad kul det kan vara att säga dem två orden. Efter att vi hade tagit kort så åkte vi till ett fik och fikade lite och då var han tvungen att gå på toaletten. När han kom ut därifrån så sa han högt och tydligt: nu har jag bajsat och kissat. Där är man inte blyg och försynt inte. Ibland önskar jag att vi vuxna kunde vara lite mer som barnen. Inte att ropa ut vad man gjort på toa kanske, men att vi inte behöver skämmas för allt. Det är trots allt ganska naturligt, både att gå på toa och att släppa fisar, men ändå så vill vi gärna dölja det ,speciellt dem gånger då vi råkar släppa fisar =)
Jag funderar faktiskt på om jag ska köpa bajsboken till honom. Jag tror att han skulle älska den boken.

Har era barn varit i kiss och bajs åldern? Hur gamla var dem då? Hur länge höll det i sig?

Kramar

Inga kommentarer: