lördag 26 september 2009

.Träningsvärk

Har haft en sådan träningsvärk. Igår kunde jag knappt gå för det värkte i benen, skönt då känner man att det har gjort ngn nytta =) ...får dock skippa passet idag, känner fortfarande av det i benen, samt att vi har lite att fixa med idag. Måste bli klar med allt slit ngn dag, känns inte bra att alltid skjuta upp det till veckan efter. Som sagt, har kommit igång nu med träningen och det känns så skönt. Var på ett spinningpass i onskväll och sedan i torsdags var det mamma-barn gympa igen. Det är kanonkul! Så skönt och bra träning, magen tränas en hel del och det kan den behöva =)
Följde med E hem efter träningen, tog lite kaffe och mörk choklad. Åkte sedan hem och köpte med mig lunch på vägen eftersom pappa skulle komma på lunch. Det fick bli sallad ifrån Picasso, snacka om goda sallader och stora dessutom. Kan verkligen rekommendera dem.
Igår var det en fullspäckad dag som vanligt, men såååå mysig. Åkte hem till Candymum på förmiddagen och hälsade på. Har inte varit hemma hos henne på länge nu, typ ett år eller så =) ...Det var sååå mysigt att ses, önskar det blev lite oftare dock. Hennes lilla grabb var ett riktigt charmtroll, så söt och kom till mig flera gånger och skulle visa saker och sitta i knä. Han var inte blyg han inte. Vi pratade, fikade och åt pannkakor, trevligt trevligt! Tack Candymum för en mysig dag! N var dock inte på sitt bästa humör igår, hoppas han sköter sig bättre nästa gång.
Efter en trevlig förmiddag var det dags att åka hem och byta om för att åka vidare på 70-års kalas. Min svärfar fyllde år så då var det stor kalas. Det var en trevlig tillställning. Svärfars systrar är sååå sköna, helcoola verkligen. Jag gillar dem! Det blev smörgåstårta och sedan en massa kakor och efter det tårta. Ja, inte behövde man åka hungrig därifrån. L hade knappt sovit på hela dagen och kunde inte slappna av och somna där heller, så det var inte så lätt att hålla honom på humör inte. Båda barnen somnade dock i bilen hem och sedan var det bara att lyfta in dem. Skönt!
Idag blir det till att fixa lite hemma, kontoret ska göras i ordning och vi ska höststäda lite ute. Känns skönt att få ordning nu, vi har skjutit på det ett tag nu. Nej, nu ska jag gå och fixa lite frukost och sedan ska jag väcka mannen min som fick sig en härlig sovmorgon idag. Imorgon är det dock min tur =)

Ha en underbar dag allesammans!

2 kommentarer:

Sara sa...

Jätte trevligt att ni kunde komma hit,får se till att försöka ses lite oftare : )
Bara för att helgen nu är slut så börjar jag få panik över allt jag känner jag måste hinna med innan nästa kommer. dagarna är helt fulla så det kommer att gå fort nu : ) Men vad roligt det ska bli att se vad det är för en lite buse som lever rövare i magen : ) Hoppas eran helg varit bra. Ta hand om er! Kram kram

Mrsfunky sa...

Sara: Ja visst måste vi ses oftare, får försöka få till det. Vår helg har varit bra, mkt att fixa med hemma, men det känns skönt när det är klart. Veckan som kommer är oxå fullbokad, men det är bara skoj. Tänk va, snart är det dags. Förstår att du har lite panik, men jag lovar du kommer att hinna och det du inte hinner nu kan du göra sedan.
Ska bli spännande att se vad ni får, kan vara skoj med en liten tjej, men killar är bra härliga dem med =)
Sköt om dig! Kramar